Lengvųjų geležinkelių sistema tarp Klaipėdos ir Palangos: svajonė ar reali galimybė?

Ar jau skaitėte?

Svajonės apie inovatyvų ir tvarų susisiekimą tarp Klaipėdos ir Palangos dažnai pasirodo kaip ambicingos infrastruktūros projektų idėjos. Tokia lengvųjų geležinkelių sistema, sujungtų pagrindinius vakarų Lietuvos taškus – Klaipėdą, Palangą, Palangos oro uostą ir Šventosios uostą. Nors ši idėja turi milžinišką potencialą, kol kas ji labiau primena svajonę nei realų projektą.

- Reklama -

Projekto apimtis ir svajonių trajektorija

Pagal dabartinį svajonių scenarijų, trasa apimtų apie 35–40 kilometrų, sukurdama modernią ir ekologišką susisiekimo sistemą, kuri sumažintų automobilių srautus bei prisidėtų prie tvarios ekonomikos plėtros regione. Tokio projekto sėkmingas įgyvendinimas galėtų reikšmingai prisidėti prie regiono turizmo ir logistikos plėtros, tačiau jis išlieka daugiau teorinis svarstymas, neturintis konkrečių planų.

Siemens Avenio tramvajus, skirtas lengvųjų geležinkelių sistemoms. Nuotrauka iš Mobility.siemens.com

Apytikslė kaina ir finansavimo galimybės

Panašių projektų kaina svyruoja nuo 300 iki 500 mln. eurų, priklausomai nuo techninių sprendimų ir trasos ilgio. Finansavimo šaltiniai galėtų apimti:

  1. Europos Sąjungos fondus, ypač orientuotus į tvarią infrastruktūrą ir transporto sistemas.
  2. Lietuvos valstybės investicijas, kurios galėtų būti skirtos strateginiam regionų vystymui.
  3. Viešojo ir privataus sektoriaus partnerystes, kurios galėtų pritraukti papildomas investicijas iš tarptautinių infrastruktūros kompanijų, tokių kaip Siemens Mobility.

Kviečiami gyventojus DISKUSIJOMS apie projekto nauda >>


Ar svajonės gali virsti realybe?

Ši lengvųjų geležinkelių sistema galėtų tapti regiono transformacijos simboliu, tačiau be konkrečių veiksmų ir investicijų šiuo metu tai atrodo kaip tolimas tikslas. Vakarų Lietuvos regiono gyventojams ir turistams tokia infrastruktūra tikrai būtų didžiulis pliusas, tačiau kol kas tai tėra vizija.

Klausimas, ar svajonės gali virsti realybe, išlieka atviras. Tai priklauso nuo politinės valios, strateginio planavimo ir finansavimo struktūros, kuri galėtų paversti šią idėją ne tik svajone, bet ir realiu sprendimu.

- Reklama -

Technologijos ir ilgalaikė priežiūra

Projekto apimtis įtrauktų 29 modernius tramvajus, kurie važiuotų 70 km/h greičiu, ir užtikrintų, kad keleiviai patogiai ir efektyviai pasiektų savo kelionės tikslus. Tramvajų interjeras būtų modernus, su ekologiškomis technologijomis, tokios kaip energijos taupymo LCD ekranai ir daugiafunkcinės erdvės neįgaliesiems. Siemens Mobility ar panaši bendrovė galėtų tiekti geležinkelio sistemas, signalizaciją ir atlikti projekto valdymą, kaip ir Kopenhagos projekte.

Tvarumo ir ekonomikos poveikis

Projekto įgyvendinimas taptų svarbiu žingsniu siekiant mažinti automobilių srautą ir CO2 emisijas, taip prisidedant prie Lietuvos aplinkosaugos tikslų. Be to, projektas sukurtų naujas darbo vietas tiek statybos metu, tiek operacinėje veikloje. Tikimasi, kad šis susisiekimo mazgas pagerins vietos ekonomiką, padidins turistų srautus ir skatins regiono verslą.

Toks projektas galėtų tapti nauju Lietuvos infrastruktūros pažangos simboliu, sujungiant pagrindinius vakarų regiono taškus į vieną patogią ir modernią susisiekimo sistemą.

 

TOP naujienos

Neatsargus: „Tik Tok“ gali kainuoti darbo vietą: internete populiarėja pavojinga tendencija

Tvarkingas socialinių tinklų profilis yra tapęs beveik tokiu pat svarbiu atributu įsidarbinant kaip gerai parašytas gyvenimo aprašymas ar prieš darbo pokalbį atlikta įmonės analizė....

Nuo lapkričio 1 d. atsiskaitymai grynaisiais pinigais galimi tik iki 5 tūkst. eurų

Nuo lapkričio 1 d. atsiskaitymai grynaisiais pinigais galimi tik iki 5 tūkst. eurų: VMI atsako į aktualius klausimus. 2022 m. spalio 6 d., Vilnius. Valstybinė...

3 pigios alternatyvos majonezui iš avokadų, pupelių ir varškės: truksit vos 15 minučių, o tiks įvairiems patiekalams

Kai kuriuose patiekaluose, tokiuose kaip baltoji mišrainė, silkė pataluose ar kalėdinis virtas liežuvis, regis, majonezas yra nepakeičiamas. Tą rodo ir prekybininkų skaičiai – artėjant...

Balandžio 19-oji, pirmadienis

Balandžio 19-oji, pirmadienis, 17 savaitė. Saulė teka 6.07 val., leidžiasi 20.30 val. Dienos ilgumas 14.23 val. Mėnulis (jaunatis). Nauja audioknyga: „301 patarimas geram darbuotojui ir blogam”. Autoriai:...

Svajonių būsto paieškos – kada verta pirkti „iš brėžinių“ ir kaip išsirinkti?

Šalies didmiesčiuose išliekant aukštai būsto paklausai svajonių namų ieškantys gyventojai žvalgosi ne tik į jau įgyvendintus, bet ir dar tik pradedamus arba planuojamus projektus. Visgi, kaip rodo darnios miestų plėtros ir statybų bendrovės „YIT...

Darbo skelbimuose darbdaviai privalės nurodyti siūlomą darbo užmokestį

Seimas priėmė Darbo kodekso pataisas (projektas Nr. XIIIP-3183(2), kuriomis nutarta darbdavius įpareigoti darbo skelbimuose nurodyti siūlomą darbo užmokestį. Pagal priimtus pakeitimus, darbdavys, skelbdamas darbo skelbimą privalės nurodyti informaciją apie siūlomo bazinio (tarifinio) darbo užmokesčio (valandinio...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS