Visiems vidaus degimo varikliams reikia trijų dalykų: degalų, oro, ir kaitinimo arba uždegimo šaltinio. Tuo pakaitinimo ir uždegimo žvakės panašios – jos abi užveda variklį. O jų pagrindinis skirtumas yra tas, kad pakaitinimo žvakės randamos dyzeliniuose, o uždegimo žvakės – benzininiuose varikliuose.
Kas yra uždegimo žvakė?
Uždegimo žvakė yra nepamainoma variklio užvedimo detalė, be kurios benzininis variklis negalės dirbti. Tai yra elektrinis komponentas, kurį galima rasti variklio cilindro galvoje, kur uždegimo ritė perduoda aukštą elektros iškrovą. Elektros srovė keliauja per žvakę į elektrodus, kur peršokus tarpą virsta kibirkštimi, sukeliančia degimą.
Uždegimo žvakės turi centrinį elektrodą, apsuptą izoliacijos ir dengiamą apvalkalo. Paprastai izoliacijai naudojama keramika, kuri turi užtikrinti, kad kibirkštis susidarys tik elektrodo gale.
Uždegimo žvakės, esant užvestam varikliui, dirba visą laiką tam, kad užtikrintų variklio darbą. Automobiliuose su benzininiais varikliais degalai maišomi su įtraukiamu oru droselio korpuse. Uždegimo žvakės iš uždegimo ritės gauna aukštą energijos iškrovą, uždegančią degalų-oro mišinį. Šis procesas kartojasi tūkstančius kartų kiekvieną minutę.
Kas yra pakaitinimo žvakė?
Šilto klimato sąlygomis arba šiltą dyzelinį variklį galima užvesti ir be kaitinimo žvakių dėl pakankamai aukštos oro temperatūros ir pakankamai žemos temperatūros, reikalingos dyzelio užvedimui. Bet tai neužtikrina tinkamo užvedimo visomis oro sąlygomis, dėl to išauga išmetamųjų dujų kiekis. Šią problemą išsprendžia pakaitinimo žvakė. Pakaitinimo žvakė yra elektrinis prietaisas, randamas kiekviename dyzelinio variklio cilindre, užtikrinantis patikimą užvedimą bet kokiomis oro sąlygomis.
Pakaitinimo žvakė yra ilga ir plona detalė, su gale esančiu kaitinimo elementu. Kaitinimo elementas sudarytas iš oksidacijai ir aukštai temperatūrai atsparių medžiagų.
Kitaip nei uždegimo žvakė, kuri dirba visąlaik jums vairuojant, pakaitinimo žvakė reikalinga tik užvedimo procesui. Pakaitinimo žvakė elekta kaitina kaitinimo elementą, kol elementas įkaista iki maždaug 1000C. Įsiurbtas oras suspaudžiamas, kol degalų purkštuvas įpurškia degalų ant įkaitintos žvakės antgalio. Įpurkšti degalai susimaišo su suspaustu oru, garuoja, ir beveik tuo pačiu metu įvyksta uždegimas.
Pakaitinimo žvakių gedimo požymiai
Sunkus variklio uždegimas yra vienas dažniausių pakaitinimo žvakių gedimo požymių. Šaltomis oro sąlygomis be veikiančių pakaitinimo žvakių uždegimo kamera nepasiekia temperatūros, reikalingos, kad užsidegtų degalai ir užvestų variklį.
Vienai ar kelioms pakaitinimo žvakėms perdegus ar sutrūkinėjus, variklis vis sunkiau užsiveda. Todėl variklis tuščiąja eiga veikia nesklandžiai, kelias minutes išmetami juodi dūmai. Balti dūmai atsiranda tada, kai nėra pakankamos temperatūros degalams deginti. Nesudegusios kuro dalelės išeina per vamzdį dūmų pavidalu ir turi stiprų degalų kvapą.
Kitu atveju, juodi dūmai rodo oro ir degalų santykio disbalansą. Gali būti, kad į mišinį įpurškiama arba per mažai degalų arba per daug.
Kaip dažnai reikia keisti:
-Pakaitinimo žvakes, jeigu šios dirba efektyviai, keisti reiktų kas 100 000 – 150 000 km.
-Uždegimo žvakes reikia reguliariai tikrinti ir užsiteršusias arba matomai pažeistas, pakeisti.
Kur įsigyti
Uždegimo arba pakaitinimo žvakes ne tik populiariems BMW, Audi, Toyota automobiliams, bet ir kitų automobilių gamintojų modeliams, patogiausia įsigyti internetinėse auto dalių parduotuvėse. Taip būsite užtikrinti kokybiškomis ir nepadirbtomis uždegimo ir kaitinimo žvakėmis.