Neigiami komentarai soc. tinkluose – kada verslas juos gali šalinti?

Ar jau skaitėte?

Soc. tinklai jau kurį laiką yra viena iš pagrindinių priemonių verslams bendrauti su savo klientais, reklamuoti savo prekes ir paslaugas, o viešas grįžtamasis ryšys daro itin didelę įtaką klientui spendžiant, ar įsigyti konkrečią prekę ar paslaugą. Vis dėlto, internetinių atsiliepimų ir komentarų valdymas gali būti iššūkis verslui, siekiant palaikyti teigiamą reputaciją, todėl kyla klausimas – ar soc. tinkluose verslas gali trinti jiems nepalankius komentarus? Ir kaip reikėtų laviruoti reputacijos ir teisinių reikalavimų labirinte? Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė teigia, kad atsakymas į šiuos klausimus yra glaudžiai susijęs su subtilia pusiausvyra tarp verslo interesų ir vartotojų teisių užtikrinimo.

- Reklama -

Šalinti ar palikti?

Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatymai nustato verslo pareigą vykdyti sąžiningą komercinę veiklą. Tai lemia verslo pareigą teikti vartotojams aiškią ir skaidrią informaciją apie savo produktus ir paslaugas, įskaitant klientų atsiliepimus bei komentarus interneto erdvėje. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimas gali kelti abejonių dėl skaidrumo ir potencialiems klientams matomos informacijos tikslumo.

Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė.

Kartu, siekiant užtikrinti vartotojų teises, nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas draudžia klaidinančios komercinės veiklos praktiką, kuri apima ir manipuliavimą klientų atsiliepimais soc. tinkluose arba jų cenzūravimą. Kitaip sakant, verslininkai, administruojantys soc. tinklų paskyras, šiuo atveju turėtų būti atsargūs ir nesiimti veiksmų, kurie galėtų klaidinti vartotojus arba iškreipti bendrą įspūdį apie jų prekes bei paslaugas, t.y. vengti trinti neigiamus komentarus apie atsiliepimus.

Vis dėlto pasirinkus pašalinti vieną ar kitą paskyros lankytojų komentarą, kartu gali būti pažeistos ir įmonės klientų saviraiškos laisvės. Tai ypač aktualu, jei klientų palikti komentarai yra kritiški, vienaip ar kitaip darantys neigiamą įtaką prekės ar paslaugos reputacijai, tačiau nėra savaime šmeižiantys, įžeidžiantys ar kitaip žalingi.

Taip pat skaitykite:  Karantiną pavertė galimybe – tobulins viešojo kalbėjimo įgūdžius

Pažeidus taisykles – ištrinti galima

Žinoma, visi šie reikalavimai nereiškia, kad verslo paskyrų administratoriai turi palikti visus lankytojų komentarus. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimo draudimas negalioja tais atvejais, kai jie akivaizdžiai pažeidžia soc. medijų platformų taisykles ir bendruomenių standartus. Platformų gairės visuomet aiškiai nurodo, kokio tipo turinys yra laikomas neteisėtu ir gali būti pašalintas. Pavyzdžiui, „Facebook“ bendruomenės standartai draudžia komentarus, kurie kursto neapykantą, yra grasinantys, suponuoja tiesioginius išpuolius prieš asmenis ar grupes, taip pat iš netikrų paskyrų skelbiamus arba patenkančius į „šlamšto“ kategoriją komentarus. Vadovaudamiesi šiomis gairėmis verslai turi užtikrinti, kad jų veiksmai atitiktų konkrečios platformos taisykles.

Kaip saugiai laviruoti tarp verslo interesų ir teisinių reikalavimų? Galimybes pašalinti neigiamus komentarus ir atsiliepimus reikėtų vertinti per proporcingumo prizmę. Neigiamų komentarų ir atsiliepimų trynimas turėtų būti paskutinė priemonė, atliekama tik tuomet, kai komentarai yra žalingi, įžeidžiantys arba pažeidžiantys atitinkamos platformos taisykles bei standartus. Daugeliu atveju tikslingesnis žingsnis galėtų būti tiesioginis bendravimas su nepatenkintais klientais, klientui rūpimų klausimų sprendimas ir atsakymas.

TOP naujienos

Įdomiausi faktai apie putpeles

Putpelių kiaušiniai jau dažnai perkami ir mielai vartojami, bet pirkėjai vis dažniau ieško išskirtinio produkto – putpelienos. Todėl putpelių augintojams UAB „Ariogalos grūdai“ pateikė...

Horoskopai spalio 28 dienai

AVINASNetversite savam kailyje, nes jau artėja metas skinti savo ilgo ir sunkaus darbo vaisius. Vienišiai šiandien veikiausiai turės progą įsimylėti ar užmegzti romaną. Gera...

Net 80 proc. širdies ir kraujagyslių ligų atvejų galima išvengti

Dažnai jokių simptomų nesukeliančios širdies ir kraujagyslių ligos diagnozuojamos tik tada, kai įvyksta sunkios komplikacijos, o žmogus patenka į gydymo įstaigą. Kauno „Kardiolitos klinikų“...

Kaip išsirinkti ne tik skanią, bet ir maistingą duoną: eksperto patarimai

Duona yra kone neatskiriama lietuvių kasdienio maisto raciono dalis. Visgi, mitybos ekspertai sako, kad ir šiame visiems gerai pažįstamame produkte gali slypėti įvairūs priedai...

Horoskopai gruodžio 18 dienai

AVINASIš artimo draugo ar šeimos nario sužinosite įdomių naujienų. Tik savo namuose jausitės iš tiesų jaukiai ir saugiai, tad veikiausiai niekur nesinorės išvykti. Šįvakar pasistenkite kuo anksčiau atsigulti ir gerai išsimiegoti. Jums reikia atstatyti...

Klaipėdos ir Telšių apskrityse snygis. Oro temperatūra nuo 1 iki 4 laipsnių šalčio.

Šiandien daug kur, daugiausia Vakarų Lietuvoje, numatomi krituliai, vyraus sniegas. Kai kur plikledis, pustys. Aukščiausia temperatūra nuo 3 laipsnių šalčio iki 2 šilumos. Sausio 9-os naktį daug kur, dieną vietomis krituliai, daugiausia nedideli, vyraus sniegas....

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS