Neigiami komentarai soc. tinkluose – kada verslas juos gali šalinti?

Soc. tinklai jau kurį laiką yra viena iš pagrindinių priemonių verslams bendrauti su savo klientais, reklamuoti savo prekes ir paslaugas, o viešas grįžtamasis ryšys daro itin didelę įtaką klientui spendžiant, ar įsigyti konkrečią prekę ar paslaugą. Vis dėlto, internetinių atsiliepimų ir komentarų valdymas gali būti iššūkis verslui, siekiant palaikyti teigiamą reputaciją, todėl kyla klausimas – ar soc. tinkluose verslas gali trinti jiems nepalankius komentarus? Ir kaip reikėtų laviruoti reputacijos ir teisinių reikalavimų labirinte? Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė teigia, kad atsakymas į šiuos klausimus yra glaudžiai susijęs su subtilia pusiausvyra tarp verslo interesų ir vartotojų teisių užtikrinimo.

- Reklama -

Šalinti ar palikti?

Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatymai nustato verslo pareigą vykdyti sąžiningą komercinę veiklą. Tai lemia verslo pareigą teikti vartotojams aiškią ir skaidrią informaciją apie savo produktus ir paslaugas, įskaitant klientų atsiliepimus bei komentarus interneto erdvėje. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimas gali kelti abejonių dėl skaidrumo ir potencialiems klientams matomos informacijos tikslumo.

Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė.

Kartu, siekiant užtikrinti vartotojų teises, nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas draudžia klaidinančios komercinės veiklos praktiką, kuri apima ir manipuliavimą klientų atsiliepimais soc. tinkluose arba jų cenzūravimą. Kitaip sakant, verslininkai, administruojantys soc. tinklų paskyras, šiuo atveju turėtų būti atsargūs ir nesiimti veiksmų, kurie galėtų klaidinti vartotojus arba iškreipti bendrą įspūdį apie jų prekes bei paslaugas, t.y. vengti trinti neigiamus komentarus apie atsiliepimus.

Vis dėlto pasirinkus pašalinti vieną ar kitą paskyros lankytojų komentarą, kartu gali būti pažeistos ir įmonės klientų saviraiškos laisvės. Tai ypač aktualu, jei klientų palikti komentarai yra kritiški, vienaip ar kitaip darantys neigiamą įtaką prekės ar paslaugos reputacijai, tačiau nėra savaime šmeižiantys, įžeidžiantys ar kitaip žalingi.

Pažeidus taisykles – ištrinti galima

Žinoma, visi šie reikalavimai nereiškia, kad verslo paskyrų administratoriai turi palikti visus lankytojų komentarus. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimo draudimas negalioja tais atvejais, kai jie akivaizdžiai pažeidžia soc. medijų platformų taisykles ir bendruomenių standartus. Platformų gairės visuomet aiškiai nurodo, kokio tipo turinys yra laikomas neteisėtu ir gali būti pašalintas. Pavyzdžiui, „Facebook“ bendruomenės standartai draudžia komentarus, kurie kursto neapykantą, yra grasinantys, suponuoja tiesioginius išpuolius prieš asmenis ar grupes, taip pat iš netikrų paskyrų skelbiamus arba patenkančius į „šlamšto“ kategoriją komentarus. Vadovaudamiesi šiomis gairėmis verslai turi užtikrinti, kad jų veiksmai atitiktų konkrečios platformos taisykles.

Kaip saugiai laviruoti tarp verslo interesų ir teisinių reikalavimų? Galimybes pašalinti neigiamus komentarus ir atsiliepimus reikėtų vertinti per proporcingumo prizmę. Neigiamų komentarų ir atsiliepimų trynimas turėtų būti paskutinė priemonė, atliekama tik tuomet, kai komentarai yra žalingi, įžeidžiantys arba pažeidžiantys atitinkamos platformos taisykles bei standartus. Daugeliu atveju tikslingesnis žingsnis galėtų būti tiesioginis bendravimas su nepatenkintais klientais, klientui rūpimų klausimų sprendimas ir atsakymas.

TOP naujienos

Horoskopai lapkričio 10 dienai

AVINAS. Gali išryškėti anksčiau tik įtariamas priešiškumas arba nenoras leisti jums įgyvendinti tikslus. Tikėtinas akivaizdus spaudimas, prievarta. Pavojai tykos kelionėse, logistikos srityje. Gresia nuostolis. JAUTIS....

Kovo 27-oji: vardadieniai, astrologija, dienos INFO

Kovo 27-oji – Tarptautinė teatro diena. Kovo dvidešimt septintoji, trečiadienis, (trečioji 13-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 278 dienos. Savo vardadienius šiandien švenčia: Aleksandras,...

Narcizo mitas. Pokalbis su psichologu Juliumi Tilviku

Kovo 24 d., ketvirtadienį, 18 val. Kauno apskrities viešosios bibliotekos Facebook paskyroje vyks pokalbis su psichologu Juliumi Tilviku apie ne tokį retą psichologinį tipą...

Paplūdimio baikerių festivalis

Paplūdimio baikerių festivalis "Beach Bike Fest 2021" šiais metais Rugpjūčio 19-22 dienomis Elijos ir Mokyklos gatvių sankryžoje esančioje teritorijoje. Geras SUDOKU, čempionatas čia » Jau šeštasis,...

Miego apnėja ir nemiga: kada bemiegės naktys tampa grėsme sveikatai?

Kokybiškas ir saldus miegas – geros savijautos, energijos bei pozityvios nuotaikos pagrindas. Nors bemiegių naktų pasitaiko daugeliui, kai kuriems tai tampa kone kasdienybe. Pasak Vilniaus vienos iš klinikų Neurologijos centro gydytojos neurologės Rasos Stonkutės-Gailienės,...

Gydytoja dietologė dr. E. Gavelienė: sergant žmogui labiausiai reikia baltymų

Koronaviruso atvejams šalyje mušant rekordus, gyventojai ypatingai susirūpinę savo sveikata. Ligų prevencijai skiriamas itin didelis dėmesys, o susirgus siekiama kuo greičiau atsistoti ant kojų, mat nusilpusiems žmonių organizmams COVID-19 infekcija dar pavojingesnė. Rugsėjį atlikta...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS

Exit mobile version