Technologijų bendrovė ištyrė mūsų įpročius fotografuotis. Jie žino, kaip mes tai darome

Ar jau skaitėte?

Barselonoje vykusioje prestižinėje telekomunikacijų parodoje „MWC 2023“ technologijų bendrovė „Huawei“ pristatė mobiliosios fotografijos tyrimą. Ataskaitoje „XMAGE Trend Report“ buvo apžvelgta beveik 4 mln. išmaniaisiais telefonais darytų nuotraukų, atsiųstų iš 170-ies skirtingų valstybių. Tyrimas atskleidė naujausias fotografavimo tendencijas ir jose atsispindinčius visuomenės pokyčius.

- Reklama -

„Mūsų turimais duomenimis, kasmet pasaulyje padaroma virš 1,4 trilijono nuotraukų, iš kurių daugiau nei 89 proc. užfiksuojama išmaniaisiais telefonais. Išmaniųjų telefonų technologijos keičia ne tik fotografavimo pobūdį, bet ir padeda žmonėms geriau apibendrinti juos supantį pasaulį. Šią tendenciją atspindi ir nuo 2017-ųjų metų „Huawei“ organizuojamas nuotraukų konkursas „Next Image“, kurio pagrindu atlikome savo tyrimą. Pristatytoje ataskaitoje apibendriname įvairias fotografavimo tendencijas: nuotraukų gamtoje, mieste ir namuose bruožus bei skirtingus žmonių fotografavimo įpročius“, – teigia „Huawei Consumer BG“ strateginės rinkodaros viceprezidentas Li Changzhu.

„XMAGE Trend Report“ tyrėjų grupės vadovė sociologė Nicole Fernandes pastebi, kad, pavyzdžiui, šiuolaikinės moterys nuotraukose renkasi pabrėžti naujus socialinius akcentus, lyginant su rezultatais prieš kelis dešimtmečius.

„Apibendrindami ataskaitą pastebėjome, jog šiuolaikinės moterys yra labiau linkusios pabrėžti savo įvaizdį – jų apranga kruopščiai apgalvota, o portretinėse nuotraukose mėgstama naudoti įvairius filtrus. Svarbu, jog šiuolaikinė moteris siekia atskleisti ir stiprų savo charakterį – ji atrodo tvirtai, pasitikinti savimi“, – sako N. Fernandes.

Sociologė pastebi, kad vyrai fotografijose šiandien dažniau yra linkę pabrėžti savo šeimos padėtį.

„Mūsų analizuotose nuotraukose vyrai dažniausiai užfiksuojami atliekant kasdienes veiklas, pomėgius ar tiesiog laiką leidžiantys šeimos aplinkoje. Be to, vis daugiau vyrų nuotraukose yra linkę atskleisti savo tėviškas puses. Fotografijos atspindi ir visuomenės tendencijas: šeima bei kokybiškas laiko praleidimas su ja yra svarbus šiuolaikiniam vyrui“, – pažymi N. Fernandes

- Reklama -

Vidutinio amžiaus (40-60 metų) žmonės yra linkę fotografuotis rečiausiai. Tiesa, šioje amžiaus kategorijoje kur kas dažniau užfiksuojami vyrai, o ne moterys. Beveik kas trečioje vidutinio amžiaus sulaukusių žmonių atsiųstoje nuotraukoje figūruoja vyras ir tik 10,7 proc. nuotraukų užfiksuotos tokio pat amžiaus moterys.

Pristatymo apibendrinimo metu „Huawei“ specialistai akcentavo, jog išmanieji telefonai daro ryškią įtaką žmonių bendravimui ir socializacijai. Net ir būdami kartu, žmonės žiūri vienas kito telefone darytas nuotraukas ir vaizdo įrašus. Pavyzdžiui, savo paskutinio susitikimo metu darytus vaizdus, arba dalijasi įspūdžiais rodant savarankiškai užfiksuotas akimirkas.

Atliekant tyrimą „Huawei“ bendradarbiavo su „FactStory“ vaizdo analitikų komanda, kuri nagrinėjo pateiktas nuotraukas ir vaizdo įrašus, ypatingą dėmesį skiriant sociologiniams ir psichologiniams vaizdų aspektams bei emocijoms, kurias sukelia nuotraukos. Analitikams padėjo mašininio mokymosi programinės įrangos bendrovė „Mobius Labs“.

Skaistė Barauskienė
„Huawei“ komunikacijos vadovė Baltijos šalyse

TOP naujienos

Greitų ir pigių vakarienių be mėsos herojai – itališki bulvinukai: su kuo patiekti „gnocchi“, kad skonis nukeltų į Italiją

Minkštučiai kaip pagalvėlės, nebrangūs, greitai paruošiami ir lengvai suderinami su tuo, ką jau turite namų virtuvėje... Jei pabodo makaronai, išbandykite kitą itališką produktą –...

Sveikatai palankesnės dešrelės

Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ atnaujino „Biovela Klasika“ produkciją ir pristatė naują „Biovela Rinktinė“ mėsos gaminių liniją. Pastarosios linijos inovacija...

Cukrainės darbuotoja: kūrybiškumas neturi geografinių ribų

Mitas, kad naujausias konditerines tendencijas galima rasti tik didmiesčiuose – dar vis gajus. Visgi, Šakiuose esančios cukrainės vedėjos teigimu, Zanavykų krašto konditerijos gaminiai ne...

Seime pateiktos Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) įstatymo pataisos. Kas keičiasi?

Ketvirtadienį Seime pateiktos Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) įstatymo pataisos, kuriomis siūloma neapmokestinti kelionių išlaidų į darbą ir iš jo, darbdaviui nusprendus savo darbuotojams apmokėti...

Apgavysčių tendencijos: kaip apsisaugoti nuo šiuolaikinių sukčių

Norinčių pasipelnyti kito žmogaus sąskaita internete netrūksta – sukčiai nuolat tobulina būdus, kaip išvilioti asmeninę informaciją, banko kortelių duomenis. Į kantriai ir profesionaliai spendžiamus...

Prisijunk prie galingos „Lidl“ komandos: naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – komandiškumas, karjeros galimybės ir...

„Lidl“ pristato naują darbdavio įvaizdžio kampaniją, kurioje akcentuojama palaikanti komanda, plačios karjeros galimybės ir konkurencingas atlyginimas. Kampanijoje darbo „Lidl“ privalumai atskleidžiami per sporto prizmę...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS