Suskaičiavo, kurios žiedinės sankryžos sostinėje buvo avaringiausios

Ar jau skaitėte?

Žiedinėse sankryžose vairuotojai visuomet turi būti atidesni ir labiau susikoncentravę, nes čia nelaimingų įvykių pasitaiko daugiau nei kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad Vilniuje yra tokių žiedinių sankryžų, kuriose per metus nelaimių nutinka net kelios dešimtys. Draudikai suskaičiavo, kurios sostinės žiedinės sankryžos avaringiausios ir ką svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui.

- Reklama -

Dvi avaringiausios žiedinės sankryžos sostinėje

Įrengtos žiedinės sankryžos yra itin saugios ir turi kur kas mažiau konfliktinių taškų nei įprastos keturšalės sankryžos. Nepaisant to, draudikai pastebi, kad žiedinėse sankryžose vis tiek įvyksta nesusipratimų ir kelių eismo įvykių.

„Svarbiausia yra atidžiai stebėti kelių ženklus ir horizontalųjį ženklinimą, laikytis Kelių eismo taisyklių. Tada nuostolių neturėtų būti. Visgi matome, kad praėjusiais metais žiedinėse sankryžose Vilniuje įvyko virš 200 eismo įvykių, kurių nuostoliams atlyginti išmokėjome daugiau nei 250 tūkst. eurų“, – pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas.

Anot jo, maksimali išmokėta suma buvo virš 9 tūkst. eurų, o vidutinė išmoka siekė 1,2 tūkst. eurų.

„Nors žiedinės sankryžos yra saugesnės, tačiau vairuotojams vis dar kelia nemažai nemalonumų bei iššūkių. Fiksavome, kad pati avaringiausia Vilniaus miesto žiedinė sankryža pernai buvo Savanorių pr. – Laisvės pr. – Geležinio Vilko g. esanti žiedinė sankryža. Taip pat kelios dešimtys eismo įvykių buvo ir T. Narbuto g. – Konstitucijos pr. – Geležinio Vilko g. esančioje žiedinėse sankryžoje“, – sako Giedrius Petrikas.

Vairuotojai nestebi kelio ženklų, siaučia ir kelių sukčiai

Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas. Nuotrauka „Lietuvos draudimo“.

Nuostoliai žiedinėje sankryžoje gali būti patirti, dar net neįvažiavus į ją. Labai svarbu stebėti kelio ženklus iš anksto, dar prieš įvažiuojant į žiedinę sankryžą pasirinkti tinkamą eismo juostą ir numatyti reikalingą išvažiavimą iš žiedo. Ekspertas sako, jog, turint galvoje ir tai, kad žiedinė sankryža dažnai sukelia stresą mažiau patyrusiems ar nežinantiems vietovės vairuotojams, patartina stebėti kitus eismo dalyvius, važiuojančius žiedu, įvertinti jų galimus veiksmus, taip prevenciškai sumažinant įvykio tikimybę, net jei jūs avarijos metu ir būtumėte nekaltas.

- Reklama -
Taip pat skaitykite:  Audrų sukeltos žalos vasarą siekia milijonines sumas: kaip apsaugoti savo turtą?

„Pavyzdžiui, būna situacijų, kai vairuotojas, ruošdamasis įvažiuoti į žiedą, sustoja ar pristabdo automobilį, nors žiedas yra laisvas ir į jį yra saugu įvažiuoti. Paskui važiuojanti kita transporto priemonė labiau stebi eismą pačiame žiede ir, kadangi nėra automobilių, ruošiasi įvažiuoti be sustojimo. Todėl nepastebi, kad priešais važiuojantis automobilis sustojęs bei įsirėžia į jo galą. Todėl labai svarbu atidžiai įvertinti aplinką ir stebėti kas vyksta ne tik pačioje sankryžoje, bet ir aplink ją“, – sako „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Kaip pastebi draudimo ekspertas, žiedinės sankryžos dažnai tampa ir kelių sukčių, siekiančių pasipelnyti, veikimo vieta.

„Gudrautojai, dirbtinai sukeliantys eismo įvykius, žiedinėse sankryžose naudojasi vairuotojais, turinčiais mažiau patirties, dideliu automobilių srautu. Analizuodami dirbtinai sukeltų eismo įvykių atvejus matome, kad sukčiai dažnai duoda pirmumo teisę kitam vairuotojui, nors ja turėtų pasinaudoti patys – trumpai stabteli, praleidžia vairuotoją ir tada specialiai sukelia avariją. Todėl svarbiausia taisyklė – visuomet stebėti kelių ženklinimą ir jo laikytis.

Ypač mažesniu žiedu vairuotojai kartais, nesužiūrėję kelio ženklų, važiuoja kaip nereguliuojama kelių sankirta, laikantis dešinės rankos taisyklės. Tačiau dažniausiai pirmenybė suteikiama žiedu važiuojančiai transporto priemonei. Kita vertus, yra ir tokių žiedinių sankryžų, kur pirmenybę turi įvažiuojanti į žiedą transporto priemonė. Taigi ženklinimo stebėjimas yra svarbiausia prevencinė priemonė nuo nelaimių“, – pastebi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Giedrius Petrikas sako, kad eismo įvykiai žiedinėse sankryžose nutinka ir todėl, kad vairuotojai laiku nerodo posūkių, nesilaiko savo eismo juostų.

„Esminė taisyklė, kad posūkius reikia rodyti išvažiuojant iš žiedo, o ne įvažiuojant į jį. Taip pat posūkius būtina rodyti persirikiuojant į kitą eismo juostą žiedinėse sankryžoje. Nemažai vairuotojų susipainioja ir nespėję sužiūrėti tinkamų eismo juostų artėdami prie žiedinės sankryžos, o įvažiavus į žiedą ir supratus, kad yra netinkamoje juostoje – staigiai manevruoja, taip sukeldami avarines situacijas“, – sako G. Petrikas.

Taip pat skaitykite:  Palangoje apvogti gyvenamieji namai, žala – 11 tūkst. eurų

Anot jo, vairuotojams laiko prireikia ir kai įvyksta eismo tvarkos pakeitimai žiedinėse sankryžose. Modernesnės žiedinės sankryžos yra ir saugesnės, ir aiškiau ženklinamos, jose nebegalima keisti eismo juostų, todėl mažiau tikimybės ir pasipelnyti kelių sukčiams tuo atveju, jei eismas naujojoje žiedinėje sankryžoje tinkamai sureguliuotas kelią prižiūrinčios institucijos. Vis dėlto, yra tokių naujų žiedų, kur eismo įvykiai įvyksta dėl netinkamo eismo sureguliavimo.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
AB „Lietuvos draudimas“ Komunikacijos vadovė

TOP naujienos

Apklausa: lietuviai iš santaupų išgyventų ilgiau nei latviai ar estai

Lietuviams sukauptų santaupų užtektų išgyventi ilgesnį laiką nei latviams ar estams, kurie savo galimybes išgyventi su turimomis santaupomis vertina nuosaikiau. Vertindami pastarosiomis savaitėmis pasikeitusius...

Lietuvoje mirė pirmasis koronavirusu užsikrėtęs žmogus

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad Lietuvoje patvirtintas pirmasis mirties nuo koronaviruso (COVID-19) atvejis. Asmuo penktadienį pristatytas į Ukmergės ligoninės skubios pagalbos skyrių, kur...

Horoskopai sausio 22 dienai

AVINASKad ir kas atsitiktų, nenukabinkite nosies. Jūsų optimizmas ir gera nuotaika šiandien labai reikalingi tiek jums pačiam, tiek jūsų kolegoms. Galite tikėtis, kad dėl...

Moksleivių polinkis į IT: kaip jį pastebėti ir puoselėti?

Šiuolaikinei visuomenei vis labiau remiantis informacinėmis technologijomis (IT) bei skaitmeninėmis inovacijomis, IT specialybės darbo rinkoje tapo labiausiai geidžiamos ir atveriančios plačias karjeros perspektyvas. Ugdymo...

Šiandien daug kur palis. Aukščiausia temperatūra 11–16 laipsnių šilumos

Šiandien daug kur, daugiausia Rytų Lietuvoje, palis. Vėjas pietinių krypčių, 4–9 m/s. Aukščiausia temperatūra 11–16, rytiniuose rajonuose kai kur 8–10 laipsnių šilumos. APIE PINIGUS SU VAIKAIS. Paprasti patarimai tėvams, kaip paruošti vaiką ateities pasauliui Spalio 2-os...

Horoskopai sausio 9 dienai

AVINASDėl to, kad šiandien esate prastos nuotaikos, visai nereiškia, kad galite į viską žiūrėti atsainiai. Ką privalote padaryti, tą privalote, kad ir kaip būtumėt nusiteikęs. Veikite lėtai ir atsargiai, daugiau laiko praleiskite vienas, jokiu...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS