Personalo vadyba, susidedanti iš tokių dedamųjų, kaip personalo formavimas bei personalo valdymas, yra ta sritis, kurioje privalu nuolat gilinti turimas žinias, priešingu atveju yra labai didelė tikimybė, kad organizacijos susidurs su tikrai didele darbuotojų kaita, joms dažnai kils problemų, siekiant pritraukti ir, kas labai svarbu, išlaikyti pritrauktus aukščiausios kvalifikacijos specialistus, išlaikyti juos motyvuotus, jaučiančius pasitenkinimą savo darbu, įsitraukusius į organizacijos veiklas ir t. t. Apie personalo formavimą, t. y., itin formalizuotą personalo vadybos dedamąją, pastaruoju metu kalbama gana nemažai, o štai mažiau formalizuota, dažnai „minkštesne“ dedamąja įvardijamam personalo valdymui, dėmesio galima būtų skirti ir daugiau.
Efektyvios darbuotojų motyvavimo sistemos sukūrimas – vienas iš personalo valdymo tikslų
Tyrimai rodo, kad darbuotojų motyvavimas yra itin stipri jėga, daranti įtaką darbuotojų išorinėms bei vidinėms savybėms bei veikianti net ir jų elgseną, todėl realios ir efektyvios motyvavimo sistemos sukūrimas turėtų būti kiekvienos organizacijos prioritetas. Šiuo metu egzistuoja daugybė motyvavimo priemonių bei darbuotojų skatinimo formų, tačiau visų jų aklai taikyti neverta: kiekvieną žmogų motyvuoja vis skirtingi dalykai, todėl siekiantiems suburti motyvuotą bei į organizacijos veiklas įsitraukusį kolektyvą, pirmiausiai būtina jį pažinti. Pažinus savo komandą, bus galima parinkti tinkamiausias motyvavimo formas, įskaitant tiek materialaus, tiek nematerialaus pobūdžio skatinimo priemones.
Pasitikėjimu grįstų santykių tarp vadovų ir pavaldinių sukūrimas – sudėtingai įgyvendinamas personalo valdymo tikslas
Sukurti pasitikėjimu grįstus santykius tarp vadovo ir jo komandos nėra labai paprasta užduotis. Šių santykių atsiradimui didelę įtaką daro vadovo pasirinktas autokratinis, demokratinis arba liberalusis valdymo stilius. Būtent pasirinktas valdymo stilius diktuoja vadovo veiksmus, siekiant daryti įtaką darbuotojų elgsenai, realizuojant organizacijos tikslus. Priversti darbuotoją paklusti, žinoma, galima pasitelkiant įvairiausius būdus, tačiau vienų panaudojimas reiškia, kad darbuotojai dirba bijodami dėl savo ateities organizacijoje, o kitų – kad darbuotojai dirba jausdami didelį vadovo palaikymą, jaučiasi vertinami bei norintys kuo daugiau prisidėti prie organizacijos sėkmės. Teigiama, kad lyderio savybėmis pasižymintys vadovai geba pritaikyti vadovavimo stilių atsižvelgiant į esamas aplinkybes, nes tobulas vadovavimo stilius neegzistuoja. Vadovai, kurie geba pritaikyti savo vadovavimo stilių, atsižvelgdami į aplinkybes, geba nustatyti ir aukštus, bet realius, pasiekiamus organizacijos tikslus bei rūpinasi pasitikėjimu ir pagarba grįstų santykių kūrimu bei palaikymu.
Darbuotojų įsitraukimo ir pasitenkinimo didinimas – trečiasis personalo valdymo tikslas
Visiems yra žinoma tiesa, kad įsitraukę darbuotojai visada dirba našiau bei nuolat patys ieško būdų, kaip pagerinti organizacijos veiklos procesus, patys generuoja idėjas, kurios labai reikšmingai prisideda prie organizacijos produktyvumo didinimo. Organizacijos, kurios daug dirba dėl to, kad jų komanda būtų įsitraukusi į organizacijos veiklas, pastebimai rečiau susiduria su darbuotojų kaita, nes jų darbuotojai yra ženkliai labiau motyvuoti, produktyvesni bei lojalesni savo darbovietei. Daugiau informacijos apie personalo valdymą, jo tobulinimą ir kitus svarbius aspektus, susijusius su šia itin kiekvienai efektyviai dirbti norinčiai organizacijai svarbia sritimi, rasite, sekdami šią nuorodą: https://emplonet.lt/kas-yra-personalo-valdymas/.